19 Eylül 2008 Cuma

Batan Gemideki Kamyonlar Bor Yüklüydü

Bandırma`da batan Ro-Ro gemisindeki yükün yarıya yakınının ihraç edilmek üzere Ambarlı`ya gönderilen 40 kamyon bor olduğu öğrenildi. Yok olan bor`un maliyeti ise...40 KAMYON BOR SUYA GÖMÜLDÜ
Eti Maden İşletmeleri`ne bağlı Etibor`un, Bandırma ve Bigadiç`teki işletmelerinde ürettiği boru, batan `Hayat N` gemisiyle Çin`e ihraç etmek istediği belirtildi.
Denize gömülen 9 kamyon dolusu borun Bandırma`dan gerisinin ise Bigadiç`ten yüklendiği ifade edildi. Her biri 1 ton olan paketler halinde ihraç edilen borun, toplam 860 ton olduğu da kaydedildi. Denize gömülen borun toplam piyasa değeri ise tonu 400 dolardan 350 bin doları buluyor.
3 ŞİRKET BU HATTA
BOR, ağırlıklı olarak cam ve seramik sanayii, temizleme ve beyazlatma sanayi, yanmayı önleyici veya geciktirici ürünler, ilaç ve kimya sanayii, tarım, metalurji, arabalardaki hava yastıkları, atık temizleme işlemleri ile nükleer uygulamalarda kullanılıyor. Öte yandan batan geminin çalıştığı Bandırma-Ambarlı/Harem hattında halen 3 şirket faaliyet gösteriyor. Gemisi batan ve 2005 yılında faaliyete başlayan İstanbul Lines`ın, Marmara N isimli bir gemisi daha bulunuyor. Bu şirketin dışında merkezi Çanakkale`de bulunan Kale Grubu`nun 1, Tramola isimli bir diğer şirketin de 2 gemisi bu hatta faaliyet gösteriyor.

Hiç yorum yok: